Glossário de Termos no Google Ads

Entenda os principais termos utilizados na ferramenta do Google

ANÚNCIOS: Divulgações em sites e aplicativos por meio de textos, imagens e animações. 

PÚBLICO ALVO: Grupo de pessoas que possuem uma mesma característica, com interesse em publicações de um mesmo assunto. 

CANAIS: Locais onde seus anúncios podem ser exibidos, como websites relevantes e aplicativos que fazem parceria com o Google. 

EXTENSÕES DE ANÚNCIOS: Ferramenta para exibir informações adicionais nos anúncios, como: links, número de telefone, botões de chamada, entre outros. 

GRUPOS DE ANÚNCIO: Organizar em grupos os anúncios que tenham temas em comum, que compartilham o mesmo grupo de palavras-chave. 

CAMPANHAS: Conjunto de grupos de anúncios, organizadas de acordo com regras de segmentação, orçamento e outras configurações. 

TÓPICOS: Por meio dos tópicos o anunciante determina os temas do site onde os anúncios são exibidos. 

GRUPO DE PRODUTOS: Organizar o inventário de produtos anunciados no Google Shopping conforme os dados deles. 

PALAVRAS -CHAVES: Palavras e frases usadas para relacionar pesquisas de usuários com seus anúncios publicados. 

PALAVRAS CHAVES NEGATIVAS: Palavras e frases que quando pesquisadas impedem que seus anúncios sejam exibidos. 

PÁGINA DE DESTINO: Página na qual as pessoas são direcionadas ao clicarem em um anúncio.

PPC: Pagamento por clique. O nome já diz: o anunciante paga a cada vez que seu anúncio é clicado.  

REMARKETING: Exibir anúncio para pessoas que já visitaram seu site ou aplicativo, pois elas demonstraram interesse e podem entrar novamente. 

ORÇAMENTO: Valor que o anunciante escolhe pagar por dia ao Google Ads, conforme suas metas de publicidade. 

Métricas de atributos

Os atributos tem a finalidade de organizar melhor as campanhas do Google Ads e facilitar o monitoramento, através deles é possível agrupar seus produtos por critérios como: ano, modelo, fabricante, entre outros. Com essas métricas é possível analisar relatórios, fatos e cálculos empresariais. Confira: 

TIPOS DE ESTRATÉGIAS DE LANCES: CPA Desejado, Maximizar Conversões, Custo Por Clique Otimizado e ROAS Desejado. Cada campanha possui uma estratégia ideal, pois as metas são diferentes. 

 ESTRATÉGIA DE LANCES: Através das opções de lances fornecidas pelo Google Ads (cliques, impressões, conversões ou visualizações) é possível determinar o melhor lance para o cliente, conforme o seu interesse e metas. RÓTULOS: Servem para organizar os elementos da sua conta em grupos, assim é mais fácil filtrar e gerar relatórios das informações que você precisa.

RÓTULOS: Servem para organizar os elementos da sua conta em grupos, assim é mais fácil filtrar e gerar relatórios das informações que você precisa.  

Métricas de desempenho

  Avaliar o desempenho de seus anúncios é de extrema importância, pois assim você sabe qual é capacidade de alcance e o rendimento de suas publicações. Quando você possui metas com as campanhas, é mais fácil de analisar se ela está realmente desempenhando a função que você deseja. Veja algumas métricas de desempenho: 

IMPRESSÕES: Informa quantas vezes o link patrocinado apareceu para as pessoas, mesmo que não tenha sido clicado.

CLIQUES: A ação do cliente em clicar no anúncio.

TAXA DE CLIQUES – CTR: É o resultado da divisão do número de cliques dados em seus anúncios pelo total de impressões. 

CUSTO: Serve para informar quanto o anunciante gastou em um determinado período. Para isso, soma-se o CPC ou o CPM. 

CPM – CUSTO MÉDIO POR MIL IMPRESSÕES – Médio: Valor médio cobrado a cada mil impressões. 

CPC MÉDIO – CUSTO MÉDIO POR CLIQUE – : Serve para o anunciante obter a média investida por cliente. É o resultado da divisão do valor pago pelos anúncios pelo total de cliques. 

CUSTO TOTAL: Inclui outros custos além do CPC e CPM, como por exemplo o custo por ligações telefônicas. 

CLIQUES INVÁLIDOS: Não são considerados, por isso não geram cobranças ao anunciante. São categorizados como inválidos: cliques duplos e cliques feitos por ferramentas automáticas. 

TAXA DE CLIQUES INVÁLIDO: Após uma análise de cliques inválidos registrados, é apresentado um percentual da quantidade desses cliques. 

INTERAÇÕES: Essa métrica informa quantas vezes os clientes clicaram, tiveram engajamentos e visualizaram vídeos. 

TAXA DE INTERAÇÃO: Número obtido pela divisão das interações ocorridas com o link patrocinado pela quantidade de impressões. 

INTERAÇÕES INVÁLIDAS: Interações que não geram cobranças para o anunciante, pois são geradas a partir de ferramentas automáticas. 

TAXA DE INTERAÇÃO INVÁLIDA: Percentual de interações inválidas. 

VISUALIZAÇÕES: Métrica utilizada para mostrar quantas vezes o anúncio em formato de vídeo foi visualizado. 

TAXA DE VISUALIZAÇÕES: Porcentagem de usuários que abriram o vídeo após a exibição dele em miniatura. 

CPV MÉDIO – CUSTO MÉDIO POR VISUALIZAÇÃO: O quanto é pago por exibições de anúncios em vídeo. O custo é obtido pela divisão do custo total de todas as visualizações pelo número de visualizações do vídeo. 

TEMPO DE EXIBIÇÃO: Apresenta o tempo total em que os usuários assistiram o anúncio até ele ser concluído, pulado ou interrompido. 

TEMPO MÉDIO DE EXIBIÇÃO POR IMPRESSÃO: Média estimada de quantos segundos, por impressão, as pessoas assistiram o anúncio em vídeo. 

ENVOLVIMENTO: Avaliar, por meio de interações com o link patrocinado, o quão envolvente é a publicidade do anunciante. 

TAXA DE ENGAJAMENTO: Resultado da divisão de vezes em que o anúncio é expandido pelo número de impressões, mostrando a frequência com que os usuários expandem seus anúncios após a exibição. 

CPE MÉDIO – CUSTO MÉDIO POR ENGAJAMENTO : Valor médio cobrado pela interação/engajamento dos usuários com os anúncios. 

CUSTO MÉDIO: Valor que o anunciante pagou por todas as interações com seus anúncios. 

Métricas de conversão

A conversão é uma ação contabilizada de quando um usuário interage com seus anúncios e depois realiza alguma compra ou então liga ou envia mensagens para sua empresa através de um celular, mesmo que seja apenas para tirar dúvidas. Esse indicador serve para mostrar a proporção do seu público. A seguir confira as métricas:

VALOR POR CONVERSÃO: Indica, em média, quanto vale cada conversão determinada pelo anunciante.

CUSTO POR CONVERSÃO: Número obtido pela divisão do custo total pelo número de conversões. Isso informa quanto, em média, cada uma de suas conversões custa.

TAXA DE CONVERSÃO: Total de conversões divido pelo total de cliques. Indica a frequência de que cliques se tornam conversões.

VALOR DE CONVERSÃO POR CUSTO: métrica que mostra o valor total das conversões dividido pelo custo total de todos os cliques em anúncios e visualizações de vídeos.

VALOR DE CONVERSÃO POR CLIQUE: Apresenta o valor da conversão dividido pelos cliques que podem se tornar conversões.

TODAS AS CONVERSÕES: Total de conversões para o seu negócio, incluindo dados da coluna Conversões e outras fontes, como visitas à loja.

CUSTO POR TODAS AS CONVERSÕES: Indica quanto custa, em média, as conversões definidas pelo anunciante.

VALOR DE TODAS AS CONVERSÕES: O anunciante pode estipular valores para suas conversões, e os valores de todas são apresentados nesta métrica.

VALOR DE TODAS AS CONVERSÕES PELO CUSTO: Divisão do valor das conversões pelo custo total das interações ocorridas nos anúncios.

TAXA DE TODAS AS CONVERSÕES: Representada pelo total de Todas as Conversões dividido pelo total de cliques. Mostra a frequência com que interações nos anúncios tornam-se conversões.

VALOR DE TODAS AS CONVERSÕES POR CLIQUE: Divisão do valor obtido de todas as conversões pelo número de cliques.

CONVERSÕES POR DISPOSITIVOS DIFERENTESDados dos anúncios que foram visualizados em um dispositivo, mas a conversão ocorreu em um dispositivo ou navegador diferente.

CONVERSÕES POR CHAMADA: Ligações telefônicas que foram feitas para a empresa utilizando os números de encaminhamento do Google.

CONVERSÕES POR VISUALIZAÇÃO: São conversões contabilizadas, porém, o cliente não clica no anúncio para interagir.

Espero ter ajudado.

Até a próxima.

Gostou? Compartilhe!

284 comments on “Glossário de Termos no Google Ads

  1. Hi there, just became alert to your blog through Google, and
    found that it’s really informative. I am going to watch out
    for brussels. I’ll be grateful if you continue this
    in future. Many people will be benefited from your writing.
    Cheers! Escape roomy lista

  2. Oh my goodness! Impressive article dude! Thanks, However I am having problems with your RSS. I don’t understand why I can’t join it. Is there anybody else having similar RSS issues? Anyone that knows the answer can you kindly respond? Thanx!

  3. Hello, I think your website might be having browser compatibility problems. When I take a look at your site in Safari, it looks fine however when opening in Internet Explorer, it has some overlapping issues. I simply wanted to give you a quick heads up! Aside from that, fantastic blog!

  4. After looking into a number of the blog articles on your website, I honestly like your technique of blogging. I saved it to my bookmark site list and will be checking back soon. Please visit my web site as well and tell me what you think.

  5. After looking over a few of the blog articles on your web site, I honestly like your technique of writing a blog. I bookmarked it to my bookmark website list and will be checking back in the near future. Please check out my website as well and tell me what you think.

  6. Good day! I could have sworn I’ve visited your blog before but after going through a few of the posts I realized it’s new to me. Anyhow, I’m certainly happy I discovered it and I’ll be book-marking it and checking back regularly.

  7. This is the perfect blog for anyone who wishes to find out about this topic. You know a whole lot its almost hard to argue with you (not that I personally would want to…HaHa). You definitely put a new spin on a subject that has been discussed for decades. Wonderful stuff, just great.

  8. An impressive share! I have just forwarded this onto a friend who has been conducting a little research on this. And he in fact ordered me breakfast simply because I found it for him… lol. So allow me to reword this…. Thanks for the meal!! But yeah, thanx for spending time to talk about this subject here on your blog.

  9. I’m more than happy to find this page. I wanted to thank you for your time due to this fantastic read!! I definitely loved every little bit of it and i also have you saved as a favorite to look at new things in your site.

  10. Good day! I could have sworn I’ve been to this blog before but after browsing through many of the articles I realized it’s new to me. Nonetheless, I’m certainly pleased I came across it and I’ll be book-marking it and checking back frequently.

  11. I was extremely pleased to discover this page. I want to to thank you for your time just for this fantastic read!! I definitely really liked every part of it and I have you book marked to look at new things in your site.

  12. Having read this I thought it was rather enlightening. I appreciate you finding the time and effort to put this content together. I once again find myself personally spending a lot of time both reading and leaving comments. But so what, it was still worthwhile.

  13. You’re so interesting! I do not believe I’ve truly read something like that before. So good to find another person with genuine thoughts on this subject matter. Really.. many thanks for starting this up. This website is something that’s needed on the internet, someone with a bit of originality.

  14. Aw, this was an incredibly good post. Taking the time and actual effort to create a great article… but what can I say… I put things off a lot and don’t seem to get nearly anything done.

  15. Finding Sugar Protector has been a game-changer for me, as
    I have actually always been vigilant concerning managing my blood sugar levels.
    With this supplement, I feel empowered to organize my wellness, and my latest medical check-ups have reflected a substantial turnaround.
    Having a credible ally in my edge provides me with a complacency and reassurance, and I’m deeply happy for the profound distinction Sugar Defender has actually made in my wellness.

  16. Integrating Sugar Defender right into my
    day-to-day routine has been a game-changer for
    my total well-being. As somebody that currently prioritizes healthy and balanced eating, this supplement has supplied an included boost of protection. in my power
    levels, and my need for undesirable snacks so simple and easy can have such
    an extensive effect on my life.

  17. Incorporating Sugar Protector right into my daily program general health.
    As someone that prioritizes healthy eating, I
    appreciate the additional security this supplement gives.
    Because starting to take it, I’ve observed a significant renovation in my energy degrees and a significant reduction in my desire for unhealthy snacks
    such a such a profound effect on my every day life.

  18. As a person who’s always been cautious regarding my blood glucose, locating Sugar Defender has been an alleviation. I feel a lot more in control, and my recent examinations have shown favorable
    enhancements. Recognizing I have a reliable supplement to
    support my routine provides me comfort. I’m so grateful for
    Sugar Protector’s impact on my health!

  19. Everything is very open with a very clear explanation of the issues. It was really informative. Your website is extremely helpful. Thank you for sharing.

  20. May I just say what a comfort to find a person that really knows what they are discussing online. You actually know how to bring an issue to light and make it important. More people really need to check this out and understand this side of your story. I can’t believe you’re not more popular given that you definitely possess the gift.

  21. Good post. I learn something totally new and challenging on blogs I stumbleupon everyday. It’s always interesting to read through content from other authors and use a little something from other web sites.

  22. Hello there! Do you know if they make any plugins to assist with Search Engine Optimization?
    I’m trying to get my website to rank for some targeted keywords but
    I’m not seeing very good results. If you know of any please share.
    Kudos! I saw similar text here: Wool product

  23. Having read this I believed it was extremely informative. I appreciate you taking the time and effort to put this short article together. I once again find myself spending way too much time both reading and commenting. But so what, it was still worth it!

  24. Hi, I think your blog could be having internet browser compatibility problems. Whenever I look at your website in Safari, it looks fine however, if opening in IE, it has some overlapping issues. I merely wanted to provide you with a quick heads up! Aside from that, fantastic site!

  25. A motivating discussion is definitely worth comment. I believe that you need to write more on this topic, it might not be a taboo subject but usually people do not speak about these issues. To the next! Best wishes.

  26. Your style is unique compared to other folks I’ve read stuff from. Thanks for posting when you have the opportunity, Guess I will just bookmark this site.

  27. I have to thank you for the efforts you have put in penning this website. I am hoping to check out the same high-grade content by you in the future as well. In fact, your creative writing abilities has motivated me to get my own blog now 😉

  28. Hi, I do believe this is a great blog. I stumbledupon it 😉 I am going to return yet again since i have saved as a favorite it. Money and freedom is the greatest way to change, may you be rich and continue to help others.

  29. vaping 24 hrs ensures uninterrupted enjoyment with reliable devices and long-lasting e-liquids. It provides consistent flavor, smooth vapor, and convenience for vapers who prefer a seamless experience around the clock.

  30. Oh my goodness! Amazing article dude! Many thanks, However I am encountering troubles with your RSS. I don’t understand the reason why I cannot join it. Is there anyone else having the same RSS problems? Anyone who knows the answer will you kindly respond? Thanks!!

  31. sugar defender reviews For several
    years, I have actually fought uncertain blood sugar swings that left me feeling drained pipes and
    lethargic. Yet because including Sugar my power
    degrees are now stable and consistent, and I no longer hit a wall in the afternoons.
    I value that it’s a gentle, all-natural strategy that doesn’t featured any unpleasant
    negative effects. It’s truly changed my day-to-day live.

  32. After I originally commented I appear to have clicked the -Notify me when new comments are added- checkbox and from now on each time a comment is added I recieve 4 emails with the same comment. Perhaps there is a way you can remove me from that service? Thanks.

  33. I’m more than happy to uncover this great site. I need to to thank you for your time for this wonderful read!! I definitely appreciated every part of it and I have you book marked to look at new things on your blog.

  34. Nice post. I learn something new and challenging on websites I stumbleupon on a daily basis. It will always be useful to read through content from other authors and practice something from their sites.

  35. May I just say what a relief to find an individual who actually understands what they are talking about on the internet. You definitely understand how to bring an issue to light and make it important. A lot more people need to read this and understand this side of your story. I can’t believe you aren’t more popular because you surely possess the gift.

  36. I truly love your website.. Excellent colors & theme. Did you develop this website yourself? Please reply back as I’m attempting to create my own blog and would like to find out where you got this from or just what the theme is named. Thank you.

  37. I blog quite often and I genuinely thank you for your information. This article has really peaked my interest. I am going to take a note of your website and keep checking for new details about once a week. I subscribed to your Feed too.

  38. May I simply just say what a comfort to discover a person that truly understands what they’re talking about on the net. You definitely know how to bring a problem to light and make it important. A lot more people have to check this out and understand this side of the story. I can’t believe you’re not more popular because you surely possess the gift.

  39. An impressive share! I’ve just forwarded this onto a friend who was doing a little research on this. And he in fact ordered me breakfast simply because I stumbled upon it for him… lol. So let me reword this…. Thank YOU for the meal!! But yeah, thanks for spending the time to discuss this subject here on your web site.

  40. You have made some really good points there. I looked on the internet for more info about the issue and found most people will go along with your views on this site.

  41. Hi there! This article could not be written any better! Reading through this post reminds me of my previous roommate! He constantly kept preaching about this. I am going to forward this information to him. Pretty sure he’ll have a great read. I appreciate you for sharing!

  42. Hi there! This article couldn’t be written any better! Going through this article reminds me of my previous roommate! He constantly kept talking about this. I am going to forward this information to him. Fairly certain he’ll have a good read. Many thanks for sharing!

  43. Spot on with this write-up, I truly feel this amazing site needs far more attention. I’ll probably be returning to read through more, thanks for the info.

  44. Your style is very unique in comparison to other folks I’ve read stuff from. Thank you for posting when you’ve got the opportunity, Guess I will just bookmark this web site.

  45. Your style is unique compared to other folks I’ve read stuff from. I appreciate you for posting when you’ve got the opportunity, Guess I will just book mark this site.

Deixe um comentário

O seu endereço de e-mail não será publicado. Campos obrigatórios são marcados com *

plugins premium WordPress